Sommer smoothie #gladformad

Her kommer en lille hurtig sommer smoothie til varmen. Der er godt gods i den – og det er meningen. Den er nemlig et helt (mellem)måltid alt afhængig af dit aktivitetsniveau.

Flyvende måltider

Jeg er ikke god til at give mig ro til at sætte mig ned og spise i længere tid, så jeg elsker virkelig “flyvende måltider”, som en smoothie er et virkelig godt eksempel på.

Det er mit eget ufejlbarlige koncept, hvor en travl hverdag og moderligt fokus langt væk fra egenomsorg tit gør måltiderne… flyvende. Jeg klarer det på farten.

Mit absolutte yndlingssted at drikke min kaffe er i bilen. Og her spiser jeg også tit min morgenmad, hvis jeg får nogen – og igen: her passer en smoothie altså ind, som var der en højere mening med tingene.

Det er nemlig min tanke med en kommende praktik og løntilskud, at jeg skal have rigtigt godt styr på den der forbistrede morgenmad.

Det skal du bruge

  • Yoghurt eller skyr – kig lige på kalorierne og særligt sukkerindholdet, så du ikke rammer loftet. 750 g.
  • Honning, en temmelig gavmild slat.
  • Frugt, jeg brugte det frossent. Du kan både købe det og lave det selv. Begge dele er super nemt. Ca. 400 g.
  • Evt. chiafrø eller andet godt i den boldgade. Endnu en god slat. Jeg målte det ikke op.
  • Evt. krydre med ingefær, vaniljeeller kanel.

Du skal også bruge en blender. Jeg har kun lavet til hele familien, så det er en stor portion, der kommer ud af ovenstående.

Vi har ind til videre prøvet banan, pære, blåbær, appelsin, jordbær, hindbær og passionsfrugt.

Sådan gør du

Easy.

Smid det hele sammen og blend det.

Bum.

Færdig.

Server det i et stort glas med sugerør til terassen eller i en termokop til farten.

Just kidding. Hvem fanden får læst en bog, når man har fire børn på sommerferie? 😂😂😂

1 comment / Add your comment below

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.